Сімейні
Молочні Ферми

play переглянути відео
Перший в Україні інвестиційний проєкт, що розвиває індустрію сімейних молочних ферм.
стати інвестором

Про проєкт

СМФ – це потужний інвестиційний проєкт, який має на меті створити всеукраїнську мережу сімейних підприємств. Зараз він налічує 119 сімейних ферм, які мають необхідне технічне устаткування та ефективно піклуються про свої господарства.

  • Формат невеликих ферм на 10-50 корів дозволяє нам формувати принципово новий молочний бізнес і швидко масштабувати його.
  • Наш проєкт розвиває малий бізнес, суміжні напрями, які обслуговують молочні господарства і дає можливість селянам здавати молоко за вигідною ціною.
  • Проєкт підтримали уряди Канади, Швеції, а також ПРООН – в рамках реалізації проєкта “Сімейні молочні ферми – добробут людей та сталий розвиток села”.
  • Розрахунки фінансової моделі розроблені спільно з відомою компанією Baker Tilly. Після першої інвестиційної фази бізнес-план був уточнений спеціалістами Львівської бізнес-школи (LvBS).

Сьогодні кожен із нас має унікальну можливість стати інвестором-першовідкривачем. За рахунок інвестицій відкриваються нові сімейні молочні ферми, а кожен інвестор отримує можливість отримання дивідендів і збільшення частки в бізнесі у 7 разів до 2030 року.

Icon
Відкриваємо СМФ з
2017 р.
Відкритих ферм
> 119
Очікують інвестицій
> 49 ферм
Інвестовано ініціаторами
> 60 млн грн
Icon
Інвесторів долучилося
> 302 осіб
Прогнозована дохідність
12% річних
*розрахункова дохідність згідно бізнес-плану
Розмір інвестицій
від 50000 грн
Залучено інвестицій
> 21 млн грн

Наші цілі до 2027 року

Icon
5 000
СМФ
Icon
10%
виробництва молока
в Україні
Icon
20 000
робочих місць
Стати Інвестором
Icon Icon

Чому варто інвестувати у СМФ?

Ставайте змінотворцями

долучайтеся до наймасштабнішого в Україні проєкту з імпакт-інвестування, спрямованого на відродження села, розвиток фермерства та кооперації

Зростайте з нами

згідно з бізнес-планом передбачена виплата дивідендів, а частка в бізнесі буде зростати щорічно

Долучайтесь до когорти однодумців

проєкт об'єднує спільноту людей зі схожими цінностями, які пам'ятають про своє коріння та підтримують проєкти з соціальною складовою

Партнери, які підтримують розвиток мережі Сімейних молочних ферм в Україні

Часті запитання

Чому сімейні ферми, а не велике господарство?

Досвід ведення бізнесу на великотоварній фермі показує – строк окупності таких інвестицій при правильному підході перевищує 8-10 років. В умовах країни з нестабільною економікою – це надто довго. Розрахунки ж і практика реалізації нашого проєкту доводять – строк окупності тут у 2 рази менший. Ми також віримо, що на власній фермі з ефективними технологіями господар буде хазяйнувати краще, ніж найманий робітник на фермі. Також на малих фермах ризики пов’язані з екологією, втратою землі або стихійними лихами набагато менші, ніж на великій фермі.

Чи не буде падати ринок молока та потреба в молоці?

Наші прогнози та результати досліджень таких авторитетних організацій, як IFC та FAO, показують, що, навпаки – Україна має досить високий потенціал для стабільного зростання ринку. Про це свідчать ряд факторів, зокрема:

  • Споживання молочних продуктів в Україні удвічі нижче, ніж в Європі та навіть в цій ситуації заводам ще катастрофічно не вистачає якісного молока
  • До 2030 року світовий ринок має збільшитись на 250 млн тонн, і Україна може відіграти провідну роль у заповненні цього дефіциту
  • Україна входить в ТОП-5 країн світу з найкращою собівартістю виробництва молока
  • Із введенням нових стандартів якості – 1 млн тонн молока від населення (одноосібників), яке йшло на переробку, буде потребувати заміщення на більш якісне молоко (від сімейних ферм чи великих переробників)
У чому соціальний ефект проєкту?

Проєкт розвитку сімейних молочних ферм – це не тільки про гроші. Звичайно, велику увагу ми приділяємо тому, щоб навчити селян підходити до фермерства, як до бізнесу. Але це тільки верхівка айсбергу.

Коли родини мають постійний і стабільний заробіток та перспективи на майбутнє, вони вже не змушені думати, як поїхати на заробітки. Натомість стає актуальним питання, як об’єднати родину для догляду за великим господарством.

Самозайнятість стає актуальним трендом на селі завдяки цьому проєкту. Навколо сильних родин створюються і сильні екосистеми у вигляді кооперативів, кластерів із різними напрямками діяльності, рекреаційні зони.

У проєкті люди розвиваються. Через різні інструменти, гру «Сімейні молочні ферми», вони починають по-іншому ставитись до ризиків і змін, розвивають свої соціальні навички, вчаться думати ширше.

У яких регіонах уже є ферми?

Зараз наші ферми функціонують на території 6 областей Західної України: Рівненської, Хмельницької, Житомирської, Львівської, Тернопільської та Волинської. В той же час ми активно працюємо над розширенням: ведемо переговори з регіональними молокозаводами, проводимо співбесіди з фермерами, консультуємо їх з питань подальшої співпраці.

Щодо інвестицій у проєкт, то їх ми отримуємо з усієї України.

Як відбираються сім'ї в проєкт?

У проєкті є чітка система скорингу. Перш ніж розпочати співпрацю, ми пересвідчуємося, що люди серйозно налаштовані, а їхнє господарство відповідає нашим вимогам.

Це не тільки оцінка наявної інфраструктури, досвіду роботи з тваринництвом чи розуміння ведення господарства. Ми перевіряємо психологічну готовність фермерів до змін, впевнюємося, що в сім’ї є злагода, спільне бачення розвитку і високий рівень ентузіазму.

Разом зі спеціалістами проєкту ми складаємо з родиною бізнес-план і певний план розвитку не тільки ферми, а й самої родини в ролі управлінців своїм маленьким бізнесом.

Хто ще інвестує в проєкт?

Передусім ми. Як ініціатори проєкту з 2017 року ми уже вклали більше 1 млн доларів у відкриття ферм, розвиток мережі, створення системи управління. Наш проєкт уже повернув інвесторам третину від вкладених коштів, які були знову реінвестовані у нього, що свідчить про дієвість бізнес-моделі.

У проєкт вкладають кошти і фермери, і партнери-молокозаводи. Останні також допомагають нам із обладнанням.

Протягом двох років держава та місцеві органи регіональної влади виділили нам більше 1,5 млн гривень у вигляді дотацій. І ми впевнені, що сума дотацій  збільшиться у найближчі роки.

Ми маємо підтримку і довіру міжнародних організацій. У 2019 році за сприяння уряду Швеції наш проєкт виграв грант ПРООН у розмірі близько 1 млн гривень.

Хто підтримує проєкт?

Нас підтримує низка установ, організацій та фізичних осіб. Ми підписали меморандуми про співпрацю з усіма обласними адміністраціями України. Спеціалісти проєкту входять до складу міжурядових робочих груп і беруть участь у розробці законодавчих актів для підтримки фермерів. Уряди Канади та Швеції вже надали підтримку проєкту у вигляді консультативних навчань та прямих дотацій.

Як здійснюється управління?

Проєктом управляє професійна команда, яка має великий досвід роботи в аграрному секторі та володіє управлінськими компетенціями.

Ми надаємо кожному новому учаснику повний супровід – консультуємо з питань будівництва ферми та її технічного оснащення, допомагаємо розібратися у тонкощах бухгалтерського обліку, надаємо ветеринарний супровід. Крім того,  радимо, як підібрати оптимальний раціон для досягнення потрібної якості молока, допомагаємо з пошуком ВРХ та консультуємо, як правильно проводити нетели. Ми організовуємо корисні семінари для фермерів, і вони завжди можуть звернутися до нас з будь-яких питань.

Ми забезпечуємо фермерів ринком збуту, що дає їм можливість реалізовувати молоко за вигідною ціною.

Ми робимо все для того, щоб наші ферми були прибутковими.

Як будуть виплачуватись дивіденди і коли?

Згідно з бізнес-планом інвестиції будуть розрахунково приносити нашим інвесторам 12% річних. Переоцінка бізнесу після першої фази підтвердила раніше прогнозовані відсотки виплати інвесторам і показала позитивну зміну – СМФ зможе виплачувати дивіденди інвесторам не у 2025 році, як раніше було заявлено, а на два роки раніше – за підсумками 2022 року. Для нових інвесторів, які долучаються до проєкту до кінця 2021 року планується зростання вартості частки з 2024 року по 2030 рік більш ніж у 7 разів.

Як захищені інвестиції?

Захист інвестицій відбувається в рамках діючого законодавства України, і у разі банкрутства відбуватиметься стандартна процедура, яка передбачена законодавством. Стаючи учасником проєкту і учасником товариства, інвестор ділить як ризики проєкту, так і його дохідність, яка є значно вищою за дохідність безризикових інвестицій.

В структурі проєкту ми маємо велику кількість стейкхолдерів, й уряди інших країн зокрема, банки та інші інституції, які є додатковими гарантами та контролерами та захищатимуть права всіх учасників.

Гарантіями є успіхи проєкту – ми вже відкрили понад 80 ферм, та з кожнем днем продовжуємо розширювати кількість сімейних молочних ферм, та реінвестували більше 1 млн доларів на їх розвиток.

З якими ризиками можна зіштовхнутись при інвестуванні?

Основні ризики полягають в забезпеченні швидкості розгортання сітки і побудові мережі в 5000 ферм. Для мінімізації цього ризику ми розбудовуємо мережу партнерів через продаж франшизи та активно популярізуємо проєкт в інших регіонах.

Політичні ризики або зміни влади не впливають на проєкт, оскыльки він є соціально орієнтованим, і будь-яка влада буде підтримувати його. Крім того, у проєкті вже опосередковано беруть участь уряди інших країн. Для мінімізації ризиків ймовірних труднощів у  забезпеченні проєкту необхідною кількістю ВРХ (корів), ми вже запускаємо вирощування власних нетелів через нетельні господарства.

Які гарантії повернення інвестицій?

Ви інвестуєте у діючий проєкт, ефективність бізнес-моделі якого вже доведена на практиці. Проєкт вже має понад 80 працюючих ферм в Україні, а нові ферми відкриваються щотижня.

Крім того, розробкою бізнес-моделі проєкту займалася компанія Baker Tilly – один з лідерів на національному ринку компаній, що надають послуги у сфері аудиту, бізнес консультування, оцінки, бухгалтерського та уравлінського обліку. В розробці та розбудові надійної структури корпоративного управління для залучення інвестицій нам допомогло АО «Саєнко-Харенко». Проєкт передбачає відкритість для широкого кола партнерів, які підтримують його та водночас виконують функцію зовнішнього контролю.

Важливо, що ми не зосереджуємо вкладення коштів в один великий об’єкт чи регіон. Масштабність проєкту та диверсифікація вкладень у різні ферми знижує ризик концентрації інвестицій в один об’єкт.

Як відбувається переоцінка бізнесу?

Переоцінка бізнесу – постійний процес, який супроводжує наш проєкт. Ми регулярно тримаємо «руку на пульсі» розвитку проєкта, звітуємо перед інвесторами. Це гарантія стабільності та прозорості Сімейних молочних ферм.

Для фінансових розрахунків ми залучаємо авторитетні компанії, які допомагають оцінити бізнес та активи і підтвердити життєздатність бізнес-моделі проєкта на тому чи іншому етапі його розвитку. На першій стадії проєкту розробкою бізнес-моделі проєкту займалась компанія Baker Tilly. Проте дана модель не враховувала всі можливості, які ми бачимо на сьогодні, і які дозволяють збільшити маржу, пришвидшити час виплати дивідендів інвесторам.

Тому, спільно зі спеціалістами Львівської бізнес-школи (LvBS) ми оновили бізнес-план розвитку проєкту з урахуванням нових бізнес-перспектив, який точніше відображає дохід інвесторів проєкту. Також проєкт передбачає франчайзингову модель відкриття сімейних молочних ферм поряд із створенням молочних кластерів.

Результати дослідження підтверджують, що справжній успіх кожної окремої сімейної молочної ферми полягає в кластеруванні. Молочний кластер об’єднує близько 40-50 молочних ферм, з загальною кількістю 2000 голів ВРХ, які не просто одноосібно виробляють молоко, як сировину, а створюють розвинуту  інфраструктуру:

  • переробку нішевих молочних продуктів: сирів, йогуртів, тощо
  • утримання нетельного господарства на 200-500 голів
  • молочний хаб
  • послуги ветеринарного центру
  • освітні послуги
  • кооперативні магазини
  • вирощування і заготівля кормів

У майбутньому ми плануємо щорічно робити оцінку діючого бізнесу та уточнювати бізнес-модель, збільшуючи прибутковість проєкта для інвесторів.

У березні 2021 року ми провели першу оцінку проєкту, яка показала нову його вартість у 176 млн грн. Важливо, що за підсумками кожної переоцінки бізнес-плану, можуть змінюватись розрахункові показники очікуваної капіталізації частки та розмір дивідендів. І якщо проєкт показує ріст, то ці показники відповідно зростають.

Переоцінка бізнесу після першої фази підтвердила раніше прогнозовані відсотки виплати інвесторам і показала позитивну зміну – СМФ зможе виплачувати дивіденди інвесторам не у 2025 році, як раніше було заявлено, а на два роки раніше – за підсумками 2022 року. Для нових інвесторів, які долучаються до проєкту до кінця 2021 року планується зростання вартості частки з 2024 року по 2030 рік більш ніж у 7 разів.

Такі досягнення мотивують працювати над розвитком проєкта, щоб реалізувати усі наші амбітні плани: 5000 ферм, 20000 робочих місць та 10% ринку молока до 2026 року.

Icon Icon

інвестуй в нове молоко

    50 000 ГРН75 000 ГРН100 000 ГРН600 000 ГРН

    Команда проєкту

    Михайло Корилкевич
    Ініціатор і головний інвестор проєкту
    Президент і засновник Української Кооперативної Федерації (УКФ). Залучав та управляв закордонними інвестиціями в розмірі більше 50 млн. Більше 20 років управлінського досвіду.
    Людмила Іващук
    Фінансовий директор
    Забезпечення залучення та використання коштів у проєкті. Розрахунок ефективності бізнесу та допомога по розробці бізнес планів для сімейних ферм. Взаємодія з банками та грантодавцями. Досвід роботи в аграрному бізнесі більше 15 років.
    Максим Швець
    Стратегічний розвиток проєкту
    Пошук партнерів, інвесторів. Досвід роботи в тваринництві більше 5 років. Взаємодія з закордонними партнерами.
    Сергій Чернієнко
    Керівник з розвитку мережі сімейних ферм
    Відповідає за залучення та запуск нових сімейних ферм. Значний досвід у побудові дистрибуційних мереж.
    Наталія Немеришина
    Начальник відділу обслуговування СМФ
    Обслуговування діючих СМФ, консультативна комплексна допомога у вирішенні питань та проблем життєдіяльності ферм (бухгалтерська, юридична, ветеринарна, зоотехнічна, освітньо-навчальна та ін.).
    Олександр Лісовський
    Керівник відділу залучення інвестицій
    Відповідальний за управління відносинами з інвесторами та донорами.
    Роман Гладуненко
    Директор з маркетингу
    Просування бренду сімейних ферм. Організація комунікації через соціальні мережі, сайт та інші джерела.

    стати інвестором

      50 000 ГРН75 000 ГРН100 000 ГРН600 000 ГРН